AGE OF EMPIRES 3 a MYTHOLOGY
"Age of Empires III začíná tam, kde druhý díl skončil - okolo roku
1500 - v době objevení a následném kolonizování amerického kontinentu.
Konec se časuje na léta páně 1850, tedy těsně před americkou občanskou
válkou, nebo chcete-li válkou Jihu proti Severu. Tvůrci se tak chytře
vyhnuli moderním zbraním, které se zanedlouho poté začaly používat.
Kampaň se tedy pochopitelně bude odehrávat v tomto období a bude stejně
jako v předchozích dílech založena na skutečných historických
událostech.
Zúčastníme se tak bitev americké revoluce a
staneme se svědky nástupu prvního amerického prezidenta George
Washingtona k moci. Struktura kampaně bude vycházet z Age of Mythology,
takže se můžeme těšit na ucelený děj, který nás podle Grega Streeta z
Ensemble Studios více vtáhne do hry. Kampaň má obsahovat 24 misí (každá
zabere zhruba 40 minut herního času), rozdělených celkem do 3 aktů,
přičemž jeden akt = jedna generace. Základní suroviny budou tři -
jídlo, dřevo a zlato (mince).
Hra nabídne na výběr 8 hratelných
národů (např. Francouzi, Španělé, Britové, Holanďané, Němci, Portugalci
...). Herní mechanismus zůstane větší měrou z předchozích dílů
zachován. Typickým znakem bude především rozdělení do věků. Systém je
přitom jednoduchý - jakmile hráč získá dostatek surovin, tak po určitém
čase celou svou civilizaci přenese do dalšího věku, kde jsou mu odkryty
nové vynálezy, bojové jednotky a zbraně.
Revoluční novinkou ve
hře bude domovské město (Home City), které bude mít každý národ v
Evropě. Například pro Francouze to bude Paříž, pro Brity Londýn atd.
Jedná se o jakýsi RPG prvek, který se s vámi potáhne celou hru. Stejně
jako v RPG, tak i domovské město bude mít svůj level..."
A ted slibovaný :
Age of Mythology
"Na první pohled vypadá Age of Mythology (dále jen AoM) jako přímý
pokračovatel konceptu obou Age of Empires. Realtimová strategie
založená na historických základech, kladoucí důraz na skvělou grafiku a
hratelnost i pro strategické začátečníky. Dala by se tedy očekávat
vlastně jen další vylepšení grafiky, umělé inteligence a samozřejmě
vytvoření nových národů a jednotek. Pochopitelně, že tohle všechno AoM
nabídne, ale Ensemble Studios se rozhodli rozšíření hry pojmout v
poněkud širším měřítku. Do původní koncepce přidali vlivy klasické
fantasy a smíchali je navíc s prvky mytologických příběhů prastarých
národů. Do hry se tak dostanou nejen nejrůznější bájní hrdinové a rasy,
ale značnou roli zde bude hrát i magie a náboženství.
Nejzajímavější
inovace oproti Age of Empires tedy spočívají především v novém pojetí
jednotek a vůbec celého náhledu na historii. Základ sice nadále zůstává
reálný, ale fantazii autorů byla trochu popuštěna uzda. K dispozici
budou celkem tři slavné národy lidské civilizace, a sice Řekové,
Vikingové a Egypťané. Báje a pověsti všech tří jsou rozmanitou a
neuvěřitelně bohatou studnicí nápadů a Ensemble Studios ji dozajista
náležitě využijí. Každý z národů se bude navíc dělit do tří civilizací,
takže se můžeme těšit celkem na 9 rozdílných možností. Každá z nich
bude uctívat i svého vlastního boha, který je bude odměňovat
nejrůznějším vylepšením vlastností a dokonce i samotnými zásahy do
válek. Řecký Zeus tak třeba usmaží nepřátele smrtícím bleskem, severský
Odin dodá oproti tomu svým bojovníkům statečnost a informace o slabých
místech nepřátel. Bohům se budete prostě muset líbit, jinak vaše cesta
hrou velmi brzy skončí.
Mezi třemi výše zmíněnými národy budou
značné rozdíly a hra za každý z nich bude vyžadovat absolutně odlišnou
strategii. Prvním krokem sice vždy musí být vystavění chrámu svému
božstvu, ale další postup již budete muset značně přizpůsobit
charakteristice a mentalitě vašich svěřenců. Zajímavé je, že celá hra
bude jednou monstrózní kampaní a vaše další úkoly a cíle prostě jen
vyplynou z jejího průběhu a z několika animovaných sekvencí. Autoři
nicméně slibují, že v průběhu této obří kampaně budeme moci vystřídat
všech devět civilizací, což si ale dost dobře nedovedu představit..."